Drobečková navigace

Voláme hasiče

Kdy a jak přivolat pomoc

Zpět

Všeobecně:

Každý z nás se může dostat do situace, kdy se stane svědkem nebo přímým účastníkem nějaké události, která ohrožuje naše zdraví, život, majetek nebo bezpečnost. Jak se zachovat v tomto okamžiku, kdy je třeba přivolat pomoc?

Telefonní čísla tísňového volání:

150 - Hasičský záchranný sbor

155 - Zdravotnická záchranná služba

158 - Policie ČR

156 - Městská (obecní) policie

112 - Jednotné evropské číslo tísňového volání

Kdy a které číslo volat?

Doporučujeme volat složku, které se vzniklá událost nejvíce týká - urychlíte vyřízení dané situace.

Hasiči - Požár, výbuch, živelná pohroma, únik nebezpečné látky, technická havárie, vyproštění osob atd.

Zdravotnická záchranná služba - náhlé ohrožení života nebo zdraví osob

Městská (obecní) policie - Vandalismus, drobná kriminalita, špatné parkování ohrožující bezpečnost, rušení nočního klidu, nález injekční stříkačky atd.

Policie ČR - Krádež, násilí, nález mrtvé osoby, dopravní nehoda, nález podezřelého předmětu atd.

Jednotné evropské číslo tísňového volání - Všechny složky integrovaného záchranného systému. Při závažnějších mimořádných událostech, pro cizince možnost hovořit i běžnými světovými jazyky.

Při volání na tísňovou linku

  • Snažte se zachovat klid a rozvahu
  • Rozmyslete si, co chcete říct, mluvte srozumitelně
  • Uveďte, CO se stalo, popište událost (např. požár v bytě)
  • KDE se to stalo, pokud možno přesnou adresu, včetně města nebo popisu místa, orientační body
  • KDO volá (uveďte své jméno)

NIKDY NEZAVĚŠUJTE, DOKUD VÁS K TOMU OPERÁTOR NEVYZVE - Potřebuje např. upřesnit informace o Vámi nahlášené události.

Zásady:

Po prvotním oznámení, co se stalo, odpovídejte stručně a jasně na dotazy operátora tísňové linky. Nic neurychlíte, když všechny informace na operátora "vychrlíte" během několika sekund!

Volání na tísňová čísla je bezplatné.

Vědomé zneužití linky může být klasifikováno jako trestný čin! Zneužíváním můžete ohrozit občany, kteří potřebují naléhavě pomoc.

Pokud potřebujete pomoc a nemáte signál, přesto zkuste volat na tísňová čísla. Nouzové hovory využívají veškerá dostupná zařízení, aby jste se dovolali operátorovi.

V případě potřeby se nebojte na tísňovou linku telefonovat. Jsme tady pro vás - 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, 365 dní v roce.

 Integrované bezpečnostní centrum v Ostravě

Zpět